ett tack går upp till vädergudarna

Det har varit en skön helg, full av det mesta kan man väl säga. Sjukt fint väder både fre + lör + sön, hur skönt som helst. Gårdagen ja. Efter att jag kommit hem från K-stad gick jag o Ante ner till Bykarns och tog en öl på uteserveringen (som tyvärr var begravd i skugga, men det råder man inte riktigt över).


Bykarns uteservering.

Blev kvar där ett tag innan det var en dusch som gällde och sen hem till Ante för alkohol och musik och sånt. Vidare till "Trädgården mitt emot Bykarns" (haha) innan det bar av till Paviljongen. När vi anlände blev vi utskällda av Mr Paviljong (a.k.a Pär) för att vi var så sena och det var fullt. Men som den pärla han är fixade han in oss lätt som en plätt. Dansade tydligen "axel-dansen" och pratade med alla inom räckhåll ungefär - Sjukt översocial, som vanligt när jag är i det tillståndet.

När placet stängde hade vi sjuk craving för pommes o drog hem till Ante och fixade det. Mitt i allt gick en propp och sen fann vi oss själva sittandes i dunklet med ett gäng tända ljus och åt pommes till tonerna av önskeradion. (Tilläggas bör att vi även ringde ett par gånger för att försöka komma fram o önska låt haha)

Satt i fönstret i Antes lgh på 4e våningen och rökte en nattcigg. Trots att Ante bad mig att inte sitta där. Fortfarande lika trotsig som när jag var fem.

Sitter just och försöker buda hem ett par sjyssta Ray Ban från Tradera. Sjukt sliten idag ska ändå medges. Tog mig upp vid elva, la mig och sola, gick och mötte upp Pär o Ante för lunch på Bykarns. Gick tillbaka till min filt och låg o solade och slappade, Ante kom förbi och vi blev kvar ett tag innan vi släpade oss ner till hamnen för att köpa glass. Sen gick vi runt på stranden och promenera lite.

Hur underbart är det inte att sommaren är här och man ka gå omkring klädd såhäroch njuta av livet!

Ja ungefär så har dagen sett ut. Skön på det stora hela men söndagsångesten ligger på bra idag mina vänner. Planerar att jag ska fara upp till Motala och hälsa på någon helg inom en inte allt för avlägsen framtid. Min fina far har lovat att sponsra min resa! Kanske kan jag passa in det så jag far när det är Sommarknäppen i Vadsten, vi får se.

Ha det bra folket
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback