Nostalgia?

Det ger mig rysningar. Att se alla dessa glada studenter, fylla upp gator och torg i sina fina klänningar och kostymer. Det är så fint men det gör mig så förbannat sentimental och jag känner mig plötsligt så vuxen, så gammal. De ser så naiva ut när de står där med sina stora leenden och blanka ögon till följd av en skumpaflaska eller två som redan nått deras strupe. Det är med blandade känslor jag ser dem skrika, sjunga och vara så fruktansvärt jävla sött naiva, ovetande om framtiden.

Jag undrar för mig själv hur fan det hunnit gå 6 år sen jag själv tog studenten. 6 ÅR. Vem fan tog de åren? Vad har jag haft för mig i 6 år? Det känns verkligen som igår när jag själv stod där och svajade med ett sjukt stort leende på läpparna, förväntansfull inför allt spännande som väntade mig.

Ante och jag skulle spelat tennis idag. Men vi hoppade de planerna när regnet stod som spön i backen. kanske imorgon, kanske på söndag. Det är vädret som styr oss. Som så många ggr förr.

Adios

Dagens låt: Pulp - Common People (hörde den på radion idag och blev lite nostalgisk haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback