Tillbaka. Men inte hemma.

Någon sa: Jag antar att du är på väg hem. Fel. Jag var inte påväg hem, däremot var jag påväg hemifrån och tillbaka till Uppsala.

Jag och mamma hade mysig lucia-frukost imorse med julskinka och limpa. Precis som det ska vara! Mats var i skogen och jagade.

Vi har haft en mysig familjehelg. Mycket god mat, tv-tittande (vet ni vilka som gick vidare till finalen i dansbandskampen i lördags kanske? Nej, men det vet vi!) Mys och prat vid köksbordet, ett par glas rött om kvällarna och kramar. Under en helg har vi nog alla försökt få den där känslan av att det är som vanligt en stund. Men kan andas ut och bara vara lite. Det var jobbigt idag när mamma skulle tillbaka till huset med de vita väggarna och jag med tåget. Men i bakfickan har vi en fantastiskt skön och fin helg och vetskapen om att julen är nära.

Mormors och mitt verk! Jag åt 4 (!) stycken till eftermiddagskaffet när jag kom hem och mamma med tror jag. De var himlans goda faktiskt!

Min fina mormor

Jag mitt i baket

Hemma hos mormor.

Jag ligger i sängen och lyssnar på Brett Anderson (från Suede ni vet). Tänker tanken att jag ska sova men vetskapen om att det nog ännu är långt dit slår mig. Jag är så trött men ändå inte. Sov en sväng på tåget och vaknade av att jag skrek rakt ut. Det var en fruktansvärt obehaglig upplevelse. Både förvirrande och fruktansvärt pinsam upplevelse så jag låtsades sova vidare istället för att se hur övriga reagerat.

Jag har bestämt mig för att anlita en flyttfirma för min ytters lilla flytt. Jag har varken ork eller energi för att jag och Jen själva ska flytta hela mitt bohag och styra med lastbil och sånt. Dyrt som fan o mer än djävligt olägligt precis innan jul, men nu får det bli såhär (förutsatt att det finns lediga flyttgubbar på lördag..)

Vill tipsa om en blogg med fina texter.
Kolla här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback