Så mycket saknad

12.57 var klockan när jag slog upp ögonen och tittade på klockan. Det har varit en fin helg. Igår kväll kom jag plötsligt på att under flera timmar de här dagarna har jag känt mig som en helt vanlig 25-åring. De senaste veckorna har allt omkring mig bara snurrat medan det känns som att jag själv bara stått still och sett på. Jag har varit där med er men inte riktigt deltagit, mest bara varit någon som funnits.

Det var en fantastisk känsla att bara inse att även om bara för några timmar så var jag en del av allt igen, den där lilla men viktiga delen i sammanhanget. Jen sa att i fredags var första gången hon riktigt hört mig skratta, sådär inifrån ni vet sedan vi fick veta.

Sen att jag tänkt på och saknat min familj, det har jag. Men jag tog mig igenom det med. Och visst kände jag mer än ett styng av avundsjuka när de andra hade familjemiddag och jag inte fick vara med. Inte för att jag missunnar någon något, absolut inte. Men ni känner mig och vet att jag kände precis så, att jag ville vara hos er då. Jag hoppas ni hade en fin kväll!

Helgen ja. Fredag, ja då bar det iväg på bio. Med min och Jen´s spontanvändningar i huvudet så tänkte jag denna gång inte klä ner mig utan vågade mig på en kjol och ett par klackar. Man vet aldrig tänkte jag (sist vi var på bio en fredag slutade det med att vi satt och rökte och drack rödvin i ett fönster i en korridor på 4e våningen till 06 på morgonen. Man vet aldrig med oss.)


Och det blev ju Bröllopsfotografen för oss. Vilken härlig film alltså, rekommenderas verkligen varmt. Sjukt kul med värmlandsdialekten! Skrattade mer än jag minns att jag gjort till en film på länge.

Sen drog vi alltså vidare. Oasis blev målet där det blev rödvin och en massa snack. Sen träffa vi några som skulle till BJs och vi hängde på. Bra drag och vi lekte runt on tha dancefloor. Skippade efterfesten utan gick hem och sov ist. Hade en härlig salongsberusning på 3 glas vin som satt i hela kvällen. Mer sånt åt folket säger vi.

Det blev lördag och efter en promenad med Jen blev det lunch på panini, sjukt god sallad. Sen sprang vi i affärer ett par timmar.

Dessa leggins inhandlades och i efterhand ångrar jag lite att jag inte tog klänningen med. Perfekt kombo, som sött och salt ungefär.

Lördagens klädval.

Sen bar det av hemåt för fix och trix innan fröken Horn skulle spela. Fantastiskt fin spelning och varje ord fick helt ny mening. Bra mellansnacka, fantaskisk röst, bra band och exellent acustik. På det stora hela så ger jag fem härliga små stjärnor.


Nya brallorna åkte på tillsammans med Johnnys gamla skjorta och kavaj från Ume-tiden.

Sen drog vi hem till Jen för att ta en liten egen förferra. Blev både glatt och mindra glatt prat och väldigt mycket gamla minnen kom upp. Vi saknade vapendragarna från Ume-tiden så väldigt väldigt mycket. Man gör det ibland, saknar den okomplicerade tiden och allt det vi hade. Sen var det annat som saknades och jag drog iväg ungefär mitt livs första fyllemess. Men jag antar att det är ok så länge man menar det som skrivs och man kan stå för det dan efter.
Den nya skönheten från Monki åkte på!




Många bilder på mej, men mej kan man knappast få nog av haha

Fyllan blev exellent och lagom. Hur som helst tog vi en taxi ner till stan och efter ett par om och men hamnade vi än en gång på BJ´s. När de stängde splittrades vi och jag åt ett Max-mål och somnade på någons soffa. Förvirrad vaknade jag klockan åtta med två filtar omring mig och smög hemåt för att somna och vakna klockan ett.

Jen är på jobbet och förbereder för en grej hon ska ha till veckan men när hon jobbat klart ska vi mötas upp och går till Panini och äta en av deras fantastiska sallader!


Kommentarer
Postat av: Karin

fin blogg du har:) fina plagg! första gången jag är här tror jag:)

Postat av: emmas mode [emmasgarderober.blogg.se]

Var kommer den söta klänningen ifrån? Jag hade också ångrat att jag inte köpte den om jag var du :(

2009-12-07 @ 16:00:50
URL: http://emmasgarderober.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback