Äntligen på väg hem igen!

Sitter på tåget med spotify i lurarna (Har helt snöat in på Melissa Horns nya platta) och en ledig plats bredvid mig. Blev lite uttråkad och kände att jag behövde stimulans. Har redan sovit någon timme och det var dags för internet.

Idag har det blivit fika x2 på jobbet. Först lussefika på plan 1 för hela huset och sen fika på vår enhet för några kollegor hade varit söta och bakat. Någon gång ska jag baka mitt bröd och bjuda på, tycker att alla bör få smaka. Undra om jag minns hur man gör det?


Försökte locka fram lite ljus genom att klä mig i vitt. kanske hjälpte det för vid lunch tittade solen fram och det var sol över Uppsala när jag satte mig på tåget.

Imorse då. Letade i panik runt efter min mobil och kunde bara inte hitta den. Var klar vid halv sju och tänkte börja tidigt (hade jag cyklat hemifrån då hade jag varit på jobbet vid kvart i sju). Men det körde ihop sig när det visade sig vara omöjligt att hitta mobilen. Efter 25 minuters stressat letande kom jag på den smarta idén att be om hjälp via facebook. Och så gjorde jag. Och king hjälpte mig. Under sängen gömde den sig, hur den hamnat där vet bara gud. Tacka vet jag folk som checkar sin facebook direkt på morgonen. Fick lite fler samtal under förmiddagen sen haha. Anyway, när jag sen skulle cykla till jobbet fick jag grönt ljus direkt vid precis varje övergångsställe. Det har verkligen aldrig hänt mig förut. Det är som en lag att när jag kommer till stora övergångsstället så ska det precis slå om från grönt till rött när jag kommer fram. Men inte idag.


Men när det vankades tågresa behövdes något mer färgglatt och framför allt bekvämt. Leggins och stor tröja fick det bli. Sprida lite julglädje med en tomteröd tröja kan man ju försöka med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback