Spökstaden

Just hemkommen från ÅC, ica. Har inhandlat lite färskt bröd, skinka och Brämhults. Man måste lyxa lite när det är helg. Snacka om att Ålidhood är som en enda stor spökstad på lördagmornar. Jag mötte inte en enda person varken på dit eller hemväg och de jag mötte i affären var en mamma och två "Dagen efter-brudar, varav en hade silvriga lackpumps. Men det är väl så de jobbar på Ålid, mot tiden. Vinklar inte upp persiennerna förrän framåt lunch/eftermiddag när de kan tänka och andas igen, när baksmällan och ångesten börjar dra sig tillbaka och gör det möjligt att leva igen.
Men vänta u, det där låter ju farligt likt mina egna lördag/söndagmornar. Cant be good.

Yran -08

Sjukt fin morgon iaf. -10 grader och soligt. Men det kommer 90 procent av ålidhems befolkning aldrig att få uppleva, eftersom baksmällor och gårdagsligg har dem i ett fast grepp.

För övrigt hade jag en mkt sjuk dröm inatt. Mkt sjuk.

Nu: Stor frukost
Sen: Gymmet
Senare: Staden för lunch o alkoholinköp

Latah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback